Ik hoorde van veel mensen dat de shampoo zonder sulfaten een grote verandering was voor hun haar. Daarom was ik echt meteen blij toen ik deze producten kocht. Ik heb deze twee van de zeven producten van de Supreme Selection Revive. Er bestaan vier producten voor ongeverfd haar en de drie andere producten zijn speciaal gemaakt voor geverfd haar. Ik review de Color seal hair bath shampoo en Color seal balsam conditioner van de Supreme Selection Revive voor geverfd haar. In plaats van sulfaten zit er een unieke formule met Micronised Keratin, Concentrated Protein & Lipid Elixir in. Voor hersteld haar als nooit tevoren!

Ik gebruik Syoss met regelmaat. Het is over het algemeen een goed product en je kunt er lang mee doen. De blonderings haarverf is toch nog mijn favorieten van de hele Syoss collectie. Dit komt omdat ik van nature een donker bruine haarkleur heb en ik het wil verven naar licht blond. Dit gaat uitstekend goed met deze haarverf. Ik vind het ook zeer jammer dat ik hier geen review over geschreven heb en ik dat de komende tijd ook niet kan doen omdat ik net mijn haar gekleurd heb.

Waarom ik juist de Seal hair bath shampoo review? Er zitten geen sulfaten inDSC_0378! Voor de mensen die niet weten wat sulfaten zijn: Sulfaten zitten in heel veel reinigingsproducten zoals shampoo en gezichtsreinigingen. Sulfaten zorgen ervoor dat het vette laagje in je haar er af wordt gehaald dat is natuurlijk voor mensen met vet haar een groot voordeel. Er is een groot nadeel , want sulfaten halen ook het olielaagje van je hoofdhuid er af. Wat speciaal door je lichaam is aangemaakt voor bescherming. Sulfaten zijn schadelijke chemische producten die in verschillende vormen voor komen. Voorbeelden van de meest gebruikte sulfaten zijn: Ammonium Lauryl Sulfate, Ammonium Laureth Sulfate, Sodium Lauryl Sulfate, Sodium Laureth Sulfate. Fabrikanten stoppen sulfaten in de reinigingsmiddelen om het beter te laten schuimen en dus de gebruiker ervan te laten denken dat het extra goed reinigt.

Voordat ik mijn mening geef over deze producten zal ik mijn haar omschrijven: Het is jammer genoeg erg beschadigd door het verven, daardoor is het erg droog. Ik heb ook nog eens dik haar wat snel in de klit gaat zitten en mijn half krullend en halve steile haar helpen daar ook niet aan mee. Hierdoor zouden deze producten perfect voor mij moeten zijn omdat ze zeer hersteld werken, werd belooft door de fabrikant.

Color seal hair bath shampoo

Dit product belooft een aantal dingen: Sulfaat-vrije formule met een zachte reininigingssensatie, intensieve verzorging van gekleurd haar en highlights, beschermt tegen kleur vervaging voor langdurige kleurintensiteit, intense glans voor extra lichtreflecties. Sulfaatvrij zal het zeker zijn, zonder twijfel. Over de rest is er veel te twisten. Ik vind dat dit product mijn haar nog droger achter laat dan voor het gebruik. Het herstelt me haar gewoon niet goed en me haar gaat er van pluizen. Dat laatste is best vreemd want mijn haar pluist eigenlijk vrijwel nooit. Toch heb ik ook nog positieve dingen over het product te vertellen. Het ruikt ten eerste echt zalig, stiekem was dit wat mij overhaalde om dit product te halen. Maar ik kan de geur niet plaatsen, het is een hele frisDSC_0012se rijke geur. Ten tweede ziet de substantie (dit is niet goed op de swatch te zien) vol met sprankels. Ten derde vind ik de verpakking fijn werken, beter dan de meeste shampoo’s. Ik heb eigenlijk met geen één product dat mijn kleur dof of minder goed te zien is, dus zo ook niet met dit product. Ik vind dit product zelf geen aan rader omdat het bij mijn haar simpelweg niet werkt. Ik zeg niet dat het geen goed product is om bij bijvoorbeeld andere haar types te gebruiken, maar ik raad het zeker af bij mensen met droog haar.

Color seal balsam conditioner (Deze conditioner bevat helaas wel sulfaten)

Over dit product zijn er alleen maar positieve dingen te verzamelen! Ik vind het zo’n fijne conditioner. Dit product belooft: Een zachte glad makende sensatie voor perfecte doorkambaarheid, afgemeten intensieve verzorging voor gekleurd haar en highlights. Tot 10 weken bescherming tegen kleur vervaging voor langdurige kleurintensiteit, intensieve glans voor extra lichtreflecties.  Laten we beginnen met de werking. Het irritante van conditioners vind ik altijd dat je er veel te veel van nodig hebt en het je haar weer te vet maakt waardoor je na drie dagen weer je haar moet wassen. Dat heeft dit product zeker niet! Deze conditioner voedt het haar, laat het goed hersteld achter, laat de hoofdhuid achter zonder enige irritatie (dit kan bij mij ontstaan omdat door dat ik mijn haar verf en ik geen anti-roos shampoo mag gebruiken) , het is super doorkambaar als ik het ga kammen na het douchen, het smeert super goed uit, de verpakking is zeer fijn mee te werken( het is niet zoals de meeste shampoo’s of conditioners) en het ruikt net zoals de shampoo verrukkelijk. Net zoals ik bij de shampoo heb vermeld is dat ik geen lasDSC_0380 (2)t heb van vervaging en dof worden van me kleur behoud, zo ook niet bij dit product. Ik ben gewoon dolblij met het product.

Ik vind de Syoss Supreme Selection Revive lijn een heel goed alternatief voor mensen die niet goed tegen sulfaten kunnen, toch had ik jammer genoeg meer verwacht van de shampoo. Het is voor mij een echte teleurstelling. Ik vind dat de conditioner een groot compisatie punt is van deze lijn. De geur die ze aan deze producten hebben toegevoegd is zeker een groot plus punt (ik kan de geur niet goed plaatsten maar het is gewoon een hele frisse en rijke geur). De verpakking is zeker een aanrader omdat je er gecontroleerde hoeveelheden in je haar kan doen zonder dat je te veel pakt.

Syoss Supreme Selection Revive (shampoo & conditioner voor geverfd haar) is beide 250 ml en te koop in elke drogist voor €5,99. Syoss is een onderdeel van Schwazkopf.

Ingrediënten Color seal hair bath shampoo:

Aqau, Cocamidopropyl Betaine, Laureth-6 Carboxylic Acid, PEG-120 Methyl Glucose Dioleate, Sodium Chloride, Disodium Cocoamphodiacetate, Cocamide MEA, Hydrolyzed Keratin, Prunus Armeniaca Kernel Oil, Panthenol, Parfum, Soduim Benzoate, PEG-7 Glyceryl Cocoate, PEG-12 Dimethicone, PEG-40 Hydrogenated, PEG-7 Oil, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Soduim Salicylate, Sodium Hydroxide, Hydrogenated Castor Oil, Benzophenone-4, Linalool, PEG-14M, Limone, Benzyl Salicylate, Butylphenyl Methylpropinal, Hexyl  Cinnamal, Citric Acid, Propylene Glycol, Benzyl Alcohol, Citronellol, Phenoxyethanol, Potassium Sorbate, Mica, CI 77891, CI 17200.

Ingrediënten Color seal balsam conditioner:

Aqua, Cetearyl Alcohol, Quaternium-87, Stearamidopropyl Dimethylamine, Demethicone, Citric Acid, Distearoylethyl Hydroxyethylmonium Methosulfate, Isopropyl Myristate, Hydrolyzed Keratin, Prunus Armeniaca Kernel Oil, Panthenol, Glycerin, Propylene Glycol, Mica, Phenoxyethanol, Sodium Methylparaben, Parfum, Dimethiconol, Polyquaternium-10, Linalool, Hexyl Salicylate, Limonene, Benzyl Salicylate, Butylphenyl Methylpropional, Hexyl Cinnamal, Potassium Sorbate, CI 77891, CI 17200

Geef een reactie

