Body ButterIk review vandaag een body butter van de Kruidvat in de geur: Blueberry & Lychee. Van het huismerk van de Kruidvat heb ik zelf nog nooit wat gekocht en wist dus niet of het wel een goeie koop was. Overgens heb ik wel goede dingen gehoord over de Body Fruitlijn van de Kruidvat. Het heeft een fleurig uiterlijk, lekker roze!romig

Het product belooft:

Het zacht aanvoelen van de huid

Je huid extra soepel achter laten

Laat lang nog een frisse geur achter

Op zich zijn de beloftes niet te veel, maar eigenlijk zal elke body butter aan deze eisen moeten voldoen. Ik gebruik body butter (zoals de meeste mensen body butter/ bodylotion gebruiken) voor een droge of geïrriteerde huid. Ik heb een droge huid rond mijn armen (dit komt door die afschuwelijke wintermaanden), bij mijn benen smeer ik body butter graag in na het scheren om de huid weer te laten herstellen en geen trekkerig gevoel te krijgen.pot

De pot oogt erg goedkoop maar dat is het ook. De body butter zit in een pot en voor dat je denkt dat het minder hygiënisch is, het kan in geen andere verpakking want deze bodybutter is vrij dik.

Ik heb dit product puur op de geur gekocht, het rook zo super lekker! Het ruikt naar bessen maar het heeft ook iets weg van bubblegum. Het rare hier van is dat het ook iets bloemigs heeft. De geur die vervaagt na, ik denk, een uur of 2/3. Deze geur is niet handig om te nemen in de zomer, neem ik aan. Het is een erg zoete geur waarop, naar mijn mening, snel wespen of bijen af komen.



Zoals ik al eerder had vermeld is de substantie erg dik, maar dat verdwijnt meteen als je begint te smeren. De substantie oogt naar om meteen veel op je vinger te doen, en dat was ook gelijk mijn eerste fout. Het smeert geleidelijk uit op je lichaam. De body butter trekt tijdens het smeren al in je huid. Dit is dus perfect als je snel ergens naar toe moet, want kan je hem gewoon gebruiken zonder vieze vlekken in je kleding of een vies plakkerig gevoel.

KruidvatHet voelt ook heerlijk aan over je huid! Je huid voelt super zacht aan en geeft een aangenaam gevoel, echt het tegenovergestelde van trekkerig. Voor mijn benen is deze body butter ook echt perfect. Mijn net geschoren benen voelen meteen heel zacht en soepel aan. Na een paar uur voelt het of ik nog nooit mijn benen heb hoeven te scheren, zo super zacht! Dit product valt mij tegen bij mijn armen, ik had gehoopt dat deze body butter meer zou hydrateren. Het zorgde er alleen maar voor dat ik zachte armen krijg met droge plekjes erin. Het is mij nog niet gelukt om een goede body butter te vinden voor mijn armen, dit natuurlijk omdat mijn armen echt heel droog zijn. Voor je handen wat zachter te laten voelen is het ook perfect. Dit is hetzelfde idee als een handcrème. Alleen is dit product meerdere dingen ineen. Je kan het natuurlijk ook als gezicht crème gebruiken, maar één waarschuwing vooraf. Vermijdt oog en mond contact voor eigen veiligheid.

Body Fruit Blueberry & Lychee Body Butter Kruidvat is te koop bij Kruidvat (ook online) voor €2,49 waar je 200 ml voor krijgt. Als dat niet budget is dan weet ik het ook niet meer en het is ook nog eens een fantastische koop! Zeker voor dit bedrag. Dit product is dermatologisch getest.

Ingrediënten die de Body Fruit Blueberry & Lychee Body Butter Kruidvat bevat:

Ingredienten

Geef een reactie

