filmsHet Regent Gehaktballen, Warm Bodies en Despicable me 2! Ik heb een aantal hele leuke films gezien de laatste maand! Wel drie! Ik heb het namelijk heel erg druk met school en ben s’avonds erg moe, tijd voor een film heb ik niet. Nou het eindelijk vakantie was en vriendlief bij me logeerde gingen we samen gezellig films kijken. Het leek mij leuk om over deze films een filmrecensie te schrijven, waarin ik vertel waar het over gaat en wat ik er van vond (hierin geef ik ook spoilers weg die ik aankondig met heel groot SPOILER. Zo kunnen de mensen die geen spoilers willen van de film zelf dat stuk gewoon overslaan).

Het Regent Gehaktballen

Distributie: Columbia Pictures & Sony Pictures Animation. Duur film: 90 minuten. Genre: Animatie, Comedy en Familie. Bedenker(s): Phil Lord, Christopher Miller, Judi Barrett, Ron Barrett & Rob Greenberg

Het-Regent-Gehaktballen-Animatie-tekenfilm foto 1Het Regent Gehaktballen gaat over een wat onhandige uitvinder, genaamd Flint Lockwoodis. Hij verzint de bizarste uitvindingen aller tijden. Wanneer Flint een apparaat verzint waar hij water in eten om kan zetten, kan hij zijn geluk niet meer op. Tot het spijtige moment dat zijn nieuwe uitvinding de de wolken ingeslingert word en ondertussen het hele stadsplein verwoest. Flint is er van overtuigd dat hij gefaald heeft in het uitvinden van nieuwe apparaten maar dan gebeurt er iets ongelooflijks! De machine begint overheerlijke cheeseburgers te regenen. Zijn machine werkt dus wel degelijk! Wanneer de mensen steeds gulzig om meer voedsel vragen, begint de machine zijn eigen weg te volgen. Het gaat voedsel stormen, de stormen doen zich voor als een spaghetti tornado en een gehaktbal-regen! Flint gaat het hoe dan ook oplossen om zijn vader te bewijzen dat hij geen mislukkeling is! Samen met wel een heel speciaal weermeisje, Sam Sparks, dat wel meer is als een weer meisje. Namelijk Flint is een beetje verliefd, voor het eerst! Flint en Sam moeten samen de wereld redden, maar niet alleen samen met Steve het pratende aapje en de filmman van Sam. Is er een manier te vinden om de machine te stoppen voor de wereld bezwijkt onder gigantische gehaktballen!?

Het Regent Gehaktballen

Hier vangt Flint zijn zelfgemaakte hamburger uit zijn eigen uitvinding

Ik vond het een super leuke film echt een aanrader. Het is al niet meer de nieuwste animatiefilm dus de kwaliteit is niet meer wat het in 2014 eigenlijk moet zijn, maar ik heb daar persoonlijk geen probleem mee. Deze film is ook heel goed afgesteld op 3D en dat zie je ook in de 2D versie. Het leuke van animatiefilms vind ik de fantasie en dat is zeker aanwezig bij deze film. Ik krijg ook echt supertrek als ik al dat eten uit de lucht zie vallen, echt yummy! Het is ook super lief om te zien hoe Flint verliefd wordt op Sam, echt een schattig stelletje. Er is ook een tweede deel van deze film genaamd, Het Regent Gehaktballen 2. Een aanrader voor mensen die van animatie films houden. Deze film heb ik in het Nederlands gezien.

Warm Bodies

Distrubutie: Summit Enterteiment. Duur: 98 minuten. Genre: Romantiek en Horror. Bedenker(s): Isaac Marion (boek) & Jonathan Levine (film).

Warm BodiesWarm Bodies gaat over een zombie die alles vergeten is wat hij heeft meegemaakt toen hij nog leefde. Het enige wat hij nog weet is dat zijn voornaam met een R begint. Hij is er niet bepaald blij mee , maar leerde ermee leven. Samen met honderden zombies zwerft hij rond op een verlaten vliegveld. De zombies zijn niet de enige die op dat vliegveld leven want de Boonies (skeletten) leven daar ook. Tijdens de jacht op levend avondeten stuit R op de stoere Julie, die hij tegen al zijn instincten in redt van de andere zombies. Dit fenomeen ,omdat R iets voelt voor Julie, zorgt ervoor dat zijn hartje weer begint te kloppen! Julie merkt al gauw dat R anders is en R ervaart plots wel erg menselijke gevoelens. Hij laat het hele zombierijk veranderen door de chemie tussen R en Julie. Maar generaal Grigio, Julie’s vader en militaire leider van de overlevenden, gelooft niet dat de zombies kunnen veranderen. Zijn missie is dan ook het uitroeien van elke zombie die zijn pad kruist. In deze tocht laten de Boonies zich zien en vallen de levende mensen, maar ook de zombies aan. In dit gevecht strijden de zombies en de normale mensen tegen deze gore skeletten. Gaat dit lukken of loopt het helemaal uit de hand?

warm bodies 2

Dit zegt toch al gewoon genoeg…

Ik had eerst mijn twijfels over deze film omdat het over zombies gaat. Al gauw keek mijn vriend de trailer en ik keek mee omdat het mij toch wel nieuwschierig maakte. Eenmaal de trailer gezien wilde ik deze film graag zien. Het is namelijk een romantische zombie film, bizar he? Hierdoor onderscheidt het zich met andere films en daar houd ik van. Het is zo mooi om te zien wat ware liefde met mensen (in dit geval zombies) kan doen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een traantje heb gelaten bij het laatste stukje.. (SPOILER)> Toen R in een echt mens veranderde omdat Julie hem kuste.. Ik kon gewoon niet meer, het was zo immens mooi. Ongelofelijk! <(SPOILER) Echt een aanrader voor een stelletje! Deze film heb ik in het engels gezien. Van deze film is ook een boek wat in het Nederlands Mr Zombie heet en in het Engels Warm Bodies.

Despicable me 2

Distributie: Universal & Illumination Entertaiment. Duur: 98 minuten. Genre: Animatie, Comedy en Avontuur. Bedenker(s): Cinco Paul & Ken Daurio.Despicable me 2

Voor deze film is het naar mijn mening wel handig als je ook deel 1 kijkt omdat je dan weet hoe Gru aan de drie lieve kinderen komt en nog een paar details.

Despiable me 2 (beter bekent in Nederland als Verschrikkelijke Ikke 2) gaat over de schattige Minions en het leuke familie leventje van Grew. Natuurlijk veel spannende avonturen die Gru beleeft met zijn duivelse, of nou nee meer liefdadige, acties.

Gru heeft het leven als superschurk achter zich gelaten om Margo, Edith en Agnes op te voeden. Nu ze geen boosaardige plannen meer hoeven uit te voeren hebben Gru, Dr. Nefario en de minions veel vrije tijd. Zelfs teveel vrije tijd voor Dr. Nefario en hij gaat weg.. Net als Gru begint te wennen aan zijn rol als huisvader, gebeurt er iets onverwachts. Hij wordt benaderd door een super geheime organisatie die wereldwijd schurken opspoort. Het is nu aan Gru en zijn nieuwe partner Lucy Wilde om uit te zoeken wie er verantwoordelijk is voor een bijzonder slechte misdaad. Wie kan beter een boef opsporen dan Gru, die zelf kort geleden nog de grootste schurk van de wereld was. Niemand. Hij is op het goeie spoor maar om een of andere reden geloven mensen hem niet. Hij weet het zeker en zal het hoe dan ook bewijzen. Lukt het Gru om zijn gezin draaiend te houden, Lucy alleen als zakenpartner te zien en het belangrijkste om de misdaad op te lossen?

despicable-me-2-still04Wat is Gru toch ook een geweldige vader..

Ik moet zeggen dat dit samen met Frozen de leukste, geweldigste en humoristische film is. De minions alleen al geweldige karakter. De manier hoe Gruw alles aanpakt is gewoon al geniaal en hij is zo’n lieve vader voor Margo, Edith en Agnes. Ik vind er gewoon alles goed aan. Het is gewoon zo anders dan andere anitmatie films. Als ik mijn lievelingskarakter zou moeten kiezen zou dat Agnes of Kevin de Minion zijn omdat Agnes het meest lieve meisje is dat ik ooit gezien heb, en Kevin gewoon de grappigste Minion is. Als je zin hebt in een humoristische, animatie film moet je zeker deze film kijken. Echt een familie film, voor jong en oud!BLOG films despicable me

Ik ben best wel een grote fan! Links is een onverwachtse foto die ik toch wel heel erg leuk vond en rechts kan je Kevin mijn Minion goed zien!

Ik hoop dat ik jullie in inzicht heb gegeven over deze leuke films!