ScrubIk heb een super leuke DIY in petten vandaag voor jullie. Met deze DIY kun je veel spelen en je eigen draai er aan geven. Ik had dit idee spontaan en gebruikte allemaal huis, tuin en keuken dingen. Een makkelijk en leuk receptje. Het is snel te maken maar je kunt er nog lang plezier van hebben

IMG-20140519-WA0022
Wie kent het niet? De scrub, perfect voor je huid. Je kunt het overal kopen en het vervelende is dan altijd dat je verschillende soorten scrub hebt. Eén voor je lichaam en de andere weer speciaal voor je gezicht. Natuurlijk zit hier een korrel logica in. Ja een korrel logica! De korrels die ze gebruiken voor je lichaam zijn bijna altijd zoutkorrels en voor je gezicht is dit altijd suiker. Ik heb deze DIY zo gemaakt dat het geschikt is voor je hele lichaam inclusief je gezicht dus. Suiker scrub kan zeker zeer handig zijn wanneer je net je benen hebt geschoren want zout brand in.
De ingrediënten voor deze leuke DIY zijn voor 200 gram:

Een potje waar je jezelf gemaakte scrub in kan doen
11 eetlepels zonnebloem olie (dit hoort officieel met olijfolie maar het heeft dezelfde werking)
11 eetlepels suiker
1.5 thee lepel honing
Extra:
Kleurstof
Mint (naar eigen toevoeging)
5 Druppels etherische olie (ik heb zelf sinaasappel gekozen)

Ingredienten

Hier moet natuurlijk nog een theelepel & eetlepel bij.
Stap 1! Alles netjes klaar zetten op een schoon aanrecht.

Olie
Stap 2! Je moet de olie in een schaaltje doen. Ik deed eerst wat op mijn lepel en goot de olie daarna in het bakje.

SuikerStap 3! De suiker toevoegen. Vergeet niet goed te mengen!

IMG-20140519-WA0018Stap 4! Dit is een extra toevoegsel. Wij hebben gekozen om de scrub een beetje oranje te maken hier hebben wij kleurstof + honing gedaan (honing hoort wel bij de basis scrub)


HoningStap 4! De scrub goed door roeren tot dat het een geheel is.


MintStap 5! Deze stap en stap 6 zijn extra. Ik heb mint toegevoegd omdat dit nog in de koelkast lag en ik vind mint ontzettend lekker ruiken.


Geheel

Hier is de scrub af! 

Stap 6! Etherische olie. Heerlijk! Ik heb gekozen voor sinaasappel omdat dat perfect bij mint past.

swatchNu heb je een heerlijke scrub helemaal zelf gemaakt.
Het resultaat: De scrub vond ik in het begin wat hard en veel te glad aan voelen. Eenmaal uitgesmeerd voelde het verrukkelijk. Het is geen scrub waarbij je hard moet scrubben omdat er behoorlijk veel scrub deeltjes inzitten. Op je gezicht kun je het best voorzichtig met je handen wrijven. Tijdens het scrubben voelde mijn huid echt geweldig. Het rook heerlijk naar mint en sinaasappel. Ik kwam heerlijk zacht de douche cabine uit. Ik was bedekt met een olie laagje. Die heerlijk hydrateerde en introk in mijn huid. Deze scrub kun je beter s’avonds gebruiken voordat je gaat slapen. Zo kan de olie gemakkelijk in de huid trekken. De volgende dag werd ik met een totaal ontspannen huid wakker. Mijn droge armen waren een stuk zachter en trokken helemaal niet. Mijn net geschoren benen voor het mooie zomer weer van de afgelopen dagen waren heerlijk zacht.

Het kost bijna niets ik schat rond de vijftig cent. Het enige wat je er zeker in moet steken is tijd en zin!

Geef een reactie

