boekrecensie 1Collage

Ik heb weer twee super leuke boeken gelezen: De wraak van Prada en & Miss communicatie. Eigenlijk als ik het überhaupt uitlees is het voor mij een super boek. Ik houd super veel van lezen en wil jullie aansporen om ook te gaan lezen. Ik ga een beknopte samenvatting en mijn mening geven.

De wraak van prada blog boek recensie 1

Oh wat hebben wij toch lang moeten wachten na het heerlijke boek ‘De duivel draagt Prada’ en natuurlijk de film (die ik overgens minstens 6 keer gezien heb). Ik heb dit boek te snel uitgelezen vind ik. Ik hoop op een vervolg!

Het boek is geschreven door Lauren Weisberger. Het genre is een roman natuurlijk en het is dan ook een heerlijk goeie chicklit.

Acht jaar nadat ze ontslag nam bij Runway en zo ontsnapte aan de greep van Miranda Priestly, lijkt Andrea Sachs haar leven goed op de rails te hebben. Ze is opgeklommen tot redacteur bij The Plunge, de hotste bruidsglossy van het moment, en werkt zij aan zij met Emily, haar vroegere collega bij Runway en nieuwe BFF. Andrea is stapelverliefd op Max en ze droomt al over trouwen, maar de herinnering aan Miranda Priestly bezorgt haar nog steeds nachtmerries. Andrea weet niet dat al haar inspanningen om een nieuw leven op te bouwen haar recht in de armen drijven van de vrouw die ze uit alle macht probeert te ontvluchten.

Het verhaal hoe Andrea haar leven opbouwt is indrukwekkend en zeker ook lachwekkend. Ik heb zo gelachen over Andrea’s posttraumatische ervaring. Ik heb ook andere meningen gehoord hierover en de conclusie ervan is. Of je vind het geweldig haar haat tegenover Miranda of het gaat je te ver. Het is een vermakelijk vrouwenboek. Dit komt omdat er factoren inzitten zoals relaties, trouwen, kinderen en werk. Vergeet exen niet! Het enige wat ik echt niet leuk vond aan dit boek is het einde. Het vorige boek had dat ook al, ik weet dat ik er niks over kan zeggen. Het einde is gewoon stom maar toch houd het je spanning naar een nieuw boek groot. Het boek begint met een flashback maar eigenlijk is het een best logische verhaallijn.

Ik zou het boek zeker aanraden voor vrouwen (en natuurlijk mannen) die deel 1 leuk vonden, van chicklits houden en die van drama houden. Ja drama want eigenlijk is het boek gewoon een drama. De relaties van Adrea zijn drama’s. Haar trauma voor Miranda is een drama en hoe hard je moet lachen om dit boek isook een trauma.

Het boek is te koop bij Bol.com of bij de boekhandel voor €19,95.

 photo Boekrecensie1_zps964ad8cc.jpg
Miss Communicatie is van Astrid Harrewijn. Een lekker vermakelijk boek die ik zomaar vond in de bieb. Het is een serie boeken en dit is deel 1. Ik wil de rest zeker lezen maar wil me ook openstellen voor andere soorten boeken.

Journaliste Didi werkt aan een artikel over Twitter, dé kans om zich te bewijzen bij haar hoofdredacteur. Wanneer ze ontdekt dat twee meiden opeens zijn verdwenen uit alle sociale netwerken, ruikt ze een primeur.

Door research gaat ze met haar huisgenoten Lein en Iris naar een Twitterparty in Noordwijk – tegelijk het perfecte excuus om een ouderwets feestje te bouwen. Op de dansvloer loopt Didi de knappe Joep tegen het lijf en ze is op slag verliefd. Maar klopt alles wel aan Joep? Terwijl haar vriendinnen toe zijn aan een nieuwe stap in hun leven, stort Didi zich op haar artikel en ontdekt de schokkende waarheid.

Didi is journaliste, verslaafd aan kaas en bang voor stilte. Als ze een primeur ruikt, neemt haar leven een onverwachte wending.

Twaalf ambachten, dertien ongelukken: dat is Lein. En natuurlijk het adoptiefbaasje van twee raskatten. Wordt haar nieuwe project Lijnen met Lein haar doorbraak?

Kinderpsychologe Iris wil een andere baan en een man. Maar misschien is dat iets te veel gevraagd. En waar ga je de ware vinden als je niet gelooft in onlinedaten en e-liefdes?

Ik kon eerst een beetje lastig door het boek heen komen, maar ik bleef lezen omdat ik het interessant vond. Het boek dwong mij gewoon om door te lezen. Het was zo spannend en ondertussenwas het typisch een vrouwen boek. Het einde is zo verrassend en goed! Ik schrok gewoon van de laatste dertig pagina’s en heb ze dan ook geleik uitgelezen. Echt een aanrader voor iemand die van spannende chicklits houdt.

Het boek is te koop bij bol.com of bij de boekhandel voor €7,50.

Ik hoop dat jullie wat hadden aan deze boek recensie en ik ga over een tijdje ga ik weer een boek recensie schrijven.

Geef een reactie

