ontharingscremeElke vrouw wil gladde benen, en natuurlijk ook zo makkelijk mogelijk. Ik denk dat (bijna) elke vrouw wel begrijpt dat scheren gewoon vervelend is. Ontharingscrème moet daar een oplossing in bieden. Natuurlijk beginnen we bij de budget variant.

Ten eerste wil ik even melden dat ik het artikel van de Cleansing Milk & Tonic al had liggen. Deze producten, samen met de ontharing, komen bij de Action vandaan. Maar ik heb ze niet tegelijk gekocht. In verband met mijn tentamen week heb ik die zondag gepost. Dat artikel had ik al een paar weken liggen en ik schrijf dit artikel vandaag.

DSC_0173

Ik kom er net achter dat ik de Franse tekst heb gefotografeerd, sorry!

Ik heb de So Me body ontharingscrème voor de gevoelige huid gekocht. Niet dat mijn benen droog zijn maar ik vond het zelf een fijner idee dat het voor een gevoelige huid was. Het belooft een langdurig effect te geven, de haren worden zachter, het werkt binnen vijf minuten en het bramenextract moet voor een zijdezachte huid zorgen.

DSC_0177De geur is nog niet eens zo verschrikkelijk. Het ruikt chemisch naar fruit. Het is een best dikke substantie als je het uit de tube knijpt, vergis je niet. Eenmaal op je huid is het best vloeibaar. Je moet de crème dik uitsmeren om te ontharen. De werking is verschrikkelijk. Na een kleine 2 minuten begint het verschrikkelijk te jeuken,prikken en het word helemaal hard. Het vervelendste is nog de spatel. Ten eerste weet je niet hoe je hem moet gebruiken. Ten tweede hij is zo pijnlijk, hard en laat mijn huid helemaal rood achter. Het voel of je met hard plastic over je benen schuurt. Kennen jullie dat gevoel dat je trapper langs je been heen schuurt? Nou zo voelt het dus! Het onthaart wel goed als je er maar genoeg op doet. Ik denk dat als je alleen je onderbenen twee keer doet dat hij op is. Het belooft mijn huid zacht achter te laten en dat is dan ook het enige wat de ontharingscrème goed doet. Misschien de ergste afknapper is dat mijn haartjes na drie dagen terug komen! Dat is juist wat ik tegen wilde gaan!


DSC_0179Ik kan in een woord zeggen wat ik van dit product vind: Prut! Absoluut een afknapper, echt in de schappen laten liggen.

So Me Body ontharingscrème voor de gevoelige huid is te koop bij de Action voor €1,59.

Nog een grappig feitje. Ik was mijn benen na het scheren altijd met baby zeep. Thuis gebruiken wij de baby zeepvrije wasgel van Hegron waar ik mijn vorige artikel over schreef (hier). De baby wasgel is heel fijn en goed in gebruik.

De ingrediënten zijn:ingredienten

Geef een reactie

