Jamin

Het is soms echt bizar dat je hele lekkere smaken hebt in andere landen maar niet in ons koude kikker landje. De Jamin is hier zeker een oplossing voor. Ze verkopen er ook super mark snoep zoals Milka repen. Altijd als ik in de winkel kom wil ik alles hebben! Daarom heb ik ook een paar snoepjes gekocht in de heerlijke Jamin. Ik ga jullie vertellen wat ik van mijn snoepjes vond.

Het eerste wat ik heb zien liggen wou ik gelijk hebben. Het waren Nerds. Deze heb ik ook niet op de foto want ik had het pak meteen open gemaakt. Ik heb twee lolly’s gehaald van het merk Super Sour Bubble Gum Pops. In de smaken: Grape, Blue Rasberry. Mijn favoriete snoepjes merk Jawbreaker kon zeker niet ontbreken. Ik heb hiervan een nieuwe variant gekocht, genaamd: Blue Razz. Mijn oog viel op de vele blikjes zoals wij die allemaal kennen maar dan met smaken die wij helemaal niet kennen. Fanta Mango Passievrucht viel mij meteen op door zijn smaak. Mango, dat is wat ik in drinken zoek. Tot slot maar niet het minst lekkere: Jelly Belly! Heerlijke Jelly Beans.

Jamin shopblog en review nerdsNerds Rainbow:

Ik was verkocht toen ik deze zag. Ik had deze snoepjes een hele tijd geleden gegeten en vond ze toen al goddelijk. De snoepjes individueel smaken zo: Paars smaakt naar bessen. Roze naar aardbeien. Oranje naar sinaasappel. Groen leek een beetje op appel maar daar twijfel ik over. Geel als laatst kon ik niet plaatsen. Samen smaken ze naar een zoet geheel. Je kunt de snoepjes het beste tegelijk eten dan smaken ze het lekkerst.Nerds

Nerd Rainbow kost €3,25.

LollyGrape Lolly:

De paarse variant van Super Sour Bubble Gum. In het begin is het heel zoet maar later word dat steeds zoeter. De smaak is echt super sterk en lekker. Het smaakt zeker naar grapefruit (in het Nederlands ook wel pompelmoes). De geur doet me denken aan vroeger, het ruikt heel fris. Een leuke toevoeging is de kauwgom die in de lolly zit. Het vervelendste vind ik bij lolly’s altijd het stokje, arghh. Het gaat zo vervelen. De kauwgom blijft teleurstellend te zoet, ik word er misselijk van.

Blue Rasberry

Een mooie blauwe kleur. Hij begint zuur en word steeds zuurder. Het is een hele sterke zure smaak, maar niet onaangenaam. De smaak word steeds sterker en lijkt dan ook steeds meer op blauwe ras bessen. De smaak is veel lekkerder dan Grape. Een leuke toevoeging is dat je er een blauwe tong door krijgt. De kauwgom is hetzelfde. Het vervelendste is dat je tong op een gegeven moment pijn gaat doen. Dit komt denk ik door de zuurgraad in de lolly. Mijn tong doet na vier uur nog pijn. Afknapper dus. Mijn lievelings smaak van dit merk is trouwens Watermeloen maar die hadden ze niet bij dit filiaal.

De Super Sour Bubble Gum lolly’s kosten €0,50.

 Fanta

Fanta Mango Passievurcht.

De smaak is fantastisch! Het smaakt in het begin het meest naar mango maar de na smaak is zeker passievrucht. De combinatie van deze twee smaken is geweldig. De prik voegt er iets speciaals aan toe. Dat is zeker hoe het product zich onderscheid met de rest. D e geur is bijna hetzelfde als de smaak alleen in de geur zitten de twee heerlijke vruchten door elkaar. Als je het blik vijf minuten laat staan smaakt het opeens heel anders, de smaak is dan minder aanwezig en de twee vruchten zijn sterk door elkaar gemixt. Blikjes drinken hebben dit vaker net zoals dat de prik er snel uit gaat. Voor twee euro vind ik dit wel te doen voor één keertje.

Ingrediënten:

Fanta Mango

JawbreakersJawbreaker Blue Razz

Oh wat was die zuur toen ik hem in mijn mond stopte! De witte coating die er op zit is zo verschrikkelijk zuur. Gelukkig sabel je dit na een halve minuut al weg. Een hele zoete fijne smaak komt terecht met af en toe een beetje zuur er door heen. Ik kan de smaak niet plaatsen. Hij wordt snel zacht waardoor je sneller kauwgom hebt dan de andere Jawbreakers. De kauwgom is zo zoet dat als ik vullingen zou hebben, die er spontaan uit zouden gaan. Ik zelf vind het te zoet en word er misselijk van. Ik vind de aardbeien variant toch een stuk beter! Hij verliest na een klein tien minuten kauwen zijn smaak.blauw

Jawbreaker Blue Razz (en andere smaken Jawbreakers) kosten €0,75.

Jelly BellyJelly Belly:

Jelly BeansVan links naar rechts: Strawberry Cheesecake , Peach, Bubble Gum, Pomergranate, Green Tea, Buttered Popcorn,Orange Sherbet en Wild Blueberry.

JaminStrawberry Cheesecake. De smaak lijkt echt precies op Strawberry Cheesecake. Peach is een heerlijke zoete smaak die een erg op Peach lijkt. Bubble Gum vond ik meer op Strawberry Cheesecake lijken alleen dan nog zoeter. Pomergranate vond ik het niet echt maar de smaak was wel heerlijk zoet maar het had toch iets hartigs. Dit heeft granaatappel ook. Green Tea was zo goor. Het smaakte naar te sterke groene thee (denk echt aan het thee zakje vergeten en 10 minuten er in laten zitten) en dat vind ik absoluut niet lekker. Buttered Popcorn, ge-wel-dig. Echt het smaakte precies hetzelfde en zoete popcorn is zo lekker! Orange Sherbet, het smaakte naar sinaasappel en dat was wel lekker. Deze smaak staat mij toch tegen, het heeft iets bitters. Wild Blueberry is zeker lekker. Het doet mij denken aan vroeger, toen ik een jaar of 6/7/8 was. Ik ging altijd met mijn moeder fietsen naar een pluk veldje vlakbij Deventer. Ik ging daar altijd dan stiekem besjes eten maar daarna had ik een schuld gevoel en moest ik het wel tegen mijn moeder zeggen.

DSC_0204100 Gram Jelly Belly’s kost €2,99.

Ik wilde er nog bij vermelden dat dit mijn mening was en ik respecteer andere meningen. Iedereen heeft eigen smaak en vinden andere dingen lekker.

Geef een reactie

