FoundationFoundation, je hebt het in allerlei merken en allerlei functies. Ik zocht naar een goed betaalbare foundation die lang blijft zitten, niet plakt, niet afgeeft en mat is. Hema had in iedergeval de perfecte kleur voor mijn huid en dat is de moeilijkste opgave. Vandaag neem ik deze foundation eens goed onder de loep.

HemaDe zoektocht naar een goede foundation is eigenlijk nooit ten einde. Ik wilde eigenlijk graag de foundation van Smashbox maarja die filialen hebben we niet overal (overigens komt er wel een Smashbox punt in Zaandam, het is een uitbouw van de Douglas). Tot die tijd ga ik naar andere foundations zoeken. Ik heb al tijden geen foundations meer gedragen ( soms we bb cream maar die was niet zo dekkend dat je het een foundation kan noemen). Ik ben geen hele grote fan van foundation terwijl ik dat vroeger wel was. Toch vind ik het belangrijk een goede foundation in mijn make-up stash te hebben liggen (ik heb heel lang de foundation van Maybelline gebruikt. Super maar dan ook super fijn. Helaas net niet mijn kleur.).01

DSC_0329Ik zonder make-up.

DSC_0330Ik met alleen de foundation van de Hema.DSC_0331

Ik met de Delia concealer (klik hier voor de review) en de Bourjois mat poeder.

Ik ben zeer blij met de dekking van deze foundation. Het is heel egaal, het denkt prima en ziet er natuurlijk uit. We willen er natuurlijk niet bij lopen als een worteltje! De foundation is goed uit te smeren. Plakt daarna helemaal niet. Er zijn wel wat min puntjes. Het eerste puntje is dat mijn voorhoofd glimt als ik weet niet wat. Ik weet wel dat dat door mijn gemengde huid komt maar het is nooit leuk om te zien. Het tweede missertje van deze foundation is dat hij korrelig af gaf op mijn bril en dat het een duidelijk streep achterlaat. Voor de mensen die vragen hebben over mijn bril etc, ik ga er binnenkort een hele post aan wijden. Hij gaf wel af om mijn bril terwijl hij niet afgeeft als ik aan het leunen ben op mijn hand terwijl ik YouTube aan het afstruinen ben. Dus of de hele dag mijn (of jouw) bril op of gewoon niet.

De dag na dat ik mijn foundation op had was mijn huid gewoon rustig, niet vet en ook niet droog. Deze twee dingen heb ik nog wel eens als ik foundation draag.

De Hema Foundation 01 is te koop bij de Hema en kost €3,-.

4 gedachtes over “Foundation Hema 01! Review!

    1. Hee, ik gebruik zelf geen wenkbrauw kit maar ik heb hele goeie dingen gelezen over de wenkbrauw kit van Catrice! Die is zeker een aanrader volgens vele. Ik hoop dat ik je hier mee geholpen heb, sorry dat ik geen antwoord weet op die van Hema.
      x

  1. Pingback: Proud2bemyself

Geef een reactie

