DSC_0421Zonbescherming is in de zomer erg belangrijk! Het liefst in zo’n hoog mogelijke factor. Een goede prijs, lekkere geur en water bestendigheid zijn dan wel belangrijke factoren. Australian Gold leek mij een zeer geschikte zonnebrand crème.

We hebben een hele lekker week achter de rug en ik weet zeker dat het niet de laatste hitte golf is. Mijn zonnebrand was op en met alle activiteiten die week had ik er wel één hard nodig. Mijn eisen waren (eigenlijk zijn): Water resistent, factor 50 (in verband met mijn rozige vriend) en dat er geen alcohol in zit! Ik heb in de ingrediënten lijst weinig geks gevonden. Er zit geen Alcohol en geen parfum in. Dit veroorzaakt meestal irritaties. Een groot positief punt is dat er zitten wel middelen in al Green Tea en Tea Tree. De ingrediëntenlijst zet ik altijd onder aan het bericht.

DSC_0424Ik vind de verpakking er goedkoop uitzien maar in tegenstelling tot dat vind ik het plaatje wel heel leuk en zonnig. Het is wel een hele handige verpakking, je kunt de dop niet zomaar kwijt raken.

De geur is echt geweldig voor zonnebrand crème.Het ruikt zoet, of je hele lekkere snoepjes eet.

DSC_0426Het voelt in eerste instantie als een hele dikke crème maar als je hem eenmaal uitsmeert dan wordt het wel wat dunner. Je hebt met een klein dotje al genoeg voor je hele arm. Het is dus een zeer zuinig product omdat het in eerste instantie zo dik is. Je moet hem wel goed in uitsmeren want de witte waas krijg je niet snel weg. Hij trekt erg snel in en je krijgt er een lekkere zachte huid van (door de verzorgende producten die er in zitten). Ik vind hem op dagen dat het echt heel warm is (denk aan 33 graden zoals afgelopen zaterdag) wel heel erg glimmen. Het zal vast ook komen omdat je dan natuurlijk meer zweet. Ik heb wel gemerkt dat als je zweet (raar praatje) dat de zonnebrand erg plakkerig wordt. Dit is wel een nadeel. Terwijl de zonnebrand met zwemmen niet plakt of afgeeft. Hij is water bestendig.

De werking was perfect. Ik heb mijn hele lichaam twee keer ingesmeerd (gezicht drie keer) en ik ben niet verbrand of wat dan ook.

Australian Gold Sunscreen Lotion is €14,99, is te koop bij Etos en in zo’n fles zit 237 ml.

Mijn eindconclusie, prima tot goed. Ik vind het fijn dat de zonnebrand mijn huid verzorgt, zo lekker ruikt en dat hij het natuurlijk prima doet. De ingrediënten zijn ook helemaal in orde. Ik vind het wel jammer dat de zonnebrand creme een glimmend effect heeft. Vooral op mijn gezicht vindt ik dat niet mooi, de zonnebrand kun je natuurlijk afpoeieren. Het is goed betaalbare prijs voor een zonnebrand en vaak heeft Etos leuke actie. Ik heb hem bijvoorbeeld voor €10,- gekocht en je betaalt al gauw meer voor huismerk. Je kunt met de hoeveelheid zeker een hele zomer vooruit.

De ingerdienten van Australian Gold 50 Sunscreen Lotion zijn:20140724_112123

 

Geef een reactie

