films en seriesHet waren hele gezellige weken toch had ik soms lekker tijd voor mezelf of voor mij en mijn vriend. Ik heb een hele leuke serie gevonden, Jona en Sharon raadde mij twee hele leuke films aan. Sleepy Hollow, Transcendence en Rapunzel (Tangled).

Ik geef eerst een samenvatting van de serie of film samen met een YouTube filmpje! Daarna geef ik mijn mening.

sleepy hollowSleepy Hollow

Genre: Avontuur, Drama, Fantasie.

Taal: Engels.

Leeftijd: Ik kon de leeftijd nergens vinden. Ik denk zelf vanaf 12/16 jaar.

In 1781 sneuvelt Ichabod Crane op het slagveld nadat hij zelf een Brits ruiter onthoofde. Die ruiter blijkt echter de Dood te zijn, een van de vier ruiters van de Apocalyps. Het bloed van de twee lijken vermengt zich, waardoor ook hun lot aan elkaar verbonden wordt. Een coven van goede heksen, waaronder ook Crane’s vrouw Katrina, gooit de Dood in een ijzeren kist in een rivier, terwijl Crane in een onderaardse grot nabij Sleepy Hollow wordt begraven. Het hoofd van de Dood wordt op het kerkhof begraven in een graf op naam van Katrina zelf.

In 2013 is de Dood weer opgestaan uit zijn graf, waardoor ook Crane weer tot leven komt. Hij belandt op het politiebureau van Sleepy Hollow en wordt na zijn verhaal te hebben gedaan naar een psychiatrische instelling verwezen. Tijdterwijl werd Abbie’s partner na een oproep gedood door een hoofdloze ruiter in historisch Brits militair tenue die in de dagen die volgen aan het moorden slaat. Daarom denkt Abbie dat Crane kan helpen hem een halt toe te roepen.

sleepy-hollow-cast

Ik ben de serie volgens mij tegengekomen op Veronica, het tweede seizoen was begonnen. Ik wilde het kijken! Ik wist dat mijn vriend het ook geweldig zou vinden dus we gingen het samen kijken. Ik ben nu over de helft van seizoen één en het is spannend! De serie houd je helemaal in zijn greep en je wilt alleen maar veder kijken. Dit komt door de onvoorspelbaarheid in de serie. Af en toe kan het verwarrend zijn maar dat wordt veder in de aflevering uitgewerkt. Voor de rest zit de serie erg goed in elkaar. Ik kan het niet anders dan aanraden!

transcendence

Transcendence

Genre: Thriller, Sciencefiction.

Taal: Engels.

Leeftijd: 12 jaar.

Dr. Will Caster (Depp) is de belangrijkste onderzoeker op het gebied van kunstmatige intelligentie. Hij werkt aan een bewuste machine die de collectieve informatie van alles wat tot nu toe gekend is combineert met het volledige spectrum aan menselijke gevoelens. Zijn controversiële experimenten maken van hem het doelwit bij uitstek van anti-technologie extremisten. Wanneer ze Will proberen te vermoorden zorgen ze er onbedoeld voor dat hij in zijn opzet slaagt – deel te nemen aan zijn eigen transcendentie. Voor zijn vrouw Evelyn (Hall) en beste vriend Max (Bettany), beide collega-onderzoekers, is de vraag niet of het wel kan…maar of het wel mag. Hun ergste vrees wordt werkelijkheid wanneer Wills honger naar kennis evolueert naar een schijnbaar grenzeloos verlangen naar macht. En het wordt al snel duidelijk dat hij misschien niet te stoppen is…

transcendence-johnny-depp-2014-images

Ik wilde de film eigenlijk niet zien maar omdat Jonhy Depp er in speelt maakte ik een uitzondering. Ik wilde hem eerst niet zien omdat er bij het genre stond dat het Sciencefiction was. Ik vind Sciencefiction meestal erg nep en niet goed in elkaar zitten. Deze film bewijst echter het tegendeel. Het was een spannende en mooi gemaakte film, die je na het kijken aan het denken zet. Denken over de technologie van de toekomst. Het is zeker een aanrader voor de Johny Depp volgers onder ons en de sciencefiction lovers. Ik heb stiekem ook een beetje gehuild, als je de film gezien hebt of gaat kijken weet je al snel waarom.

rapunzelRapunzel (Engelse titel Tangled)

Genre: Tekenfilm.

Taal: Nederlands (origineel Engels).

Leeftijd: Voor alle leeftijden.


Walt Disney Pictures presenteert Rapunzel, een avontuurlijk en vrolijk geanimeerde musicalkomedie over een meisje dat in het bezit is VAN 20 meter magisch goudblond haar. Prinses Rapunzel is haar naam. Als baby is ze gestolen uit het paleis van haar ouders en opgesloten in een verborgen hoge toren waar ze onmogelijk uit kan ontsnappen. Ze snakt naar avontuur in haar leven en droomt ervan de toren te verlaten en een normaal tienermeisje te zijn. Dat avontuur kan eindelijk beginnen als de knapste, maar ook beruchtste crimineel van het koninkrijk, ridder Flynn, langs haar toren komt en via haar lange haar de toren kan beklimmen. Ze maken samen de afspraak om uit de toren te ontsnappen en op avontuur te gaan. Onderweg ontmoeten ze vele hilarische figuren. Rapunzel is een avontuur met veel gevoel, humor en met haar…heel veel haar. Met de prachtige muziek van Alan Menken (Alladin, Kleine zeemeermin, Enchanted) komt het bekende sprookje van de gebroeders Grimm weer tot leven in de Nederlandse bioscoop.

tangled_movie-wide

Als laatste een makkelijke maar super leuke film! Ik wilde deze film expres niet in het engels zien omdat mijn moeder mij vroeger dit sprookje voorlas in het Nederlands. Ik vond de film erg goed gemaakt vanuit het sprookje van Grimm. Ik heb erg gelachen, ik heb meegezongen en was verdrietig. Rapunzel neemt je mee in haar leven, in haar vrolijkheid en in het begin zeker eenzaamheid. Ik vind het zeker weer een erg leuke en goeie Disney film, voor jong en oud! Het is een echte aanrader voor alle leeftijdscatogorien.

Geef een reactie

