Autumn1

Terwijl ik mijn summer goals nog niet geschreven heb zit ik hier en ga ik een brief naar de herfst schrijven. We kunnen het echt niet ontkennen, we zitten in de herfst! De natuur verandert en vergeet onze leefstijlen niet.

Lieve herfst,


Ik
verwelkom je dit jaar met beide armen. Ik heb nog nooit de schoonheid van je gezien, ik dacht dat je kil en koud was. Een seizoen vol met regen, ellende en dikke kleding. Dit jaar besef ik me pas hoe mooi je bent! De natuur is prachtig, alle dwarrelende blaadjes daar wil ik alleen maar tussen staan. Ik ben sinds kort elk weekend gaan wandelen met mij vriend. Dit om de natuur wat dichter bij te hebben. Ik merk dat ik teveel waarde hecht aan al mijn elektronische apparatuur en mijn vriend heeft dat zelfs nog erger dan ik. Natuurlijk is in jouw seizoen lekker op je laptop, in bed, met een kruikje en een heerlijk kopje ontspannende thee een film kijken. Maar jij kan ook anders! Ik heb vandaag mijn telefoon maar gewoon uitgedaan (ik schrijf dit zondag) en ben een boek gaan lezen de hele middag. Daarbij heb ik een gedeelte wel muziek geluisterd op mijn laptop maar telt dit als echt verslaafd gebruik? Ik vind van niet. Als we het toch over muziek hebben. Muziek is prachtig, in de herfst misschien wel het meest omdat de zomer vol zit met house en dubstep en je in dit seizoen qua muziek ook meer kan ontspannen. Je kent het wel als mensen zeggen: ‘De grote lente schoonmaak’ (eigenlijk een heel mooi citaat uit mijn kindertijd, denk aan vijf zes jaar, want kabouter plop zei het in de kabouter plop film) nou ik heb het eigenlijk met elk seizoen. Net zoals make-up, elk seizoen is anders. In de zomer heb ik het liefst een blote billen gezichtje of alleen mascara op. In de herfst komen er wat meer dingen bij kijken. Of de heerlijke sweaters die je weer legaal aan mag! Maar ik dwarrel af over je schoonheid lieve herfst. Ik kan nog een pluspunt noemen aan je, de lekkere warme dranken! Doe mij maar een lekker latte s’ochtends, als ik uit school kom een heerlijke kop warme chocolade melk en voor het slapen gaan een grote mok met thee. Natuurlijk heb ik ook min puntjes aan je maar dat is toch aan alles? Het spijt mij zeer dat ik je nooit de waardering heb gegeven die je verdient! Herfst ook ik houd van je.

Lieve herfst wees mooi voor mij en niet alleen voor mij maar voor iedereen. Wees vooral jezelf en dan komt het goed!

Dikke warme knuffels (vanuit mijn meest comfy sweater),

Thirza

Een gedachte over “De herfst!

Geef een reactie

