-WinterDe winter voor sommige voelt het al als begonnen maar Astronomisch gezien is het vandaag. Ik heb een brief naar de herfst geschreven en dit keer schrijf ik het naar zijn broer de winter. Enjoy!

Lieve Winter,

Het voelt alsof je allang begonnen bent of je al in onze harten zit. Je bent officieel begonnen vandaag! Ik verwelkom je met een tegenstrijd, de strijdt tussen liefde en haat. De liefde is vooral voor de maand december en het knusse gevoel. De haat komt vooral door de kou en het weinige zonlicht. Begrijp me niet verkeerd lieve Winter ik snap moeder natuur. De kou en minder zonlicht hoort er allemaal bij maar om eerlijk te zijn maakt het me moe en is het soms wel een beetje deprimerend. Het mindere van het mooie licht van je vriend de zon heeft ook wel zijn charmes rond Kerst en Oud-en Nieuw. Allemaal lichtjes en het huis is super mooi versierd. Pas na 1 januari begint de sleur weer. Ik zie tegen de sleur op die we in gaan komen, met school maar ook met jezelf. Om van iets minder leuks naar iets leuks over te stappen, sneeuw! Ik voel me net een kind als ik dit hardop zeg, ik heb zin in sneeuw en begrijp me zeker niet verkeerd. Ik heb zin om weer kind te zijn in de sneeuw en ik zie inderdaad tegen de tegenslagen om naar school te fietsen op maar hé jongens! Sneeuw is toch mooi! Ik ben op zich blij, nu ik dit schrijf lig ik in bed en naast me staat mijn mini kerstboom. Ik heb deze avond warme chocomelk gedronken en het regent buiten. Ik vind het juist fijn als het regent in de avond, de spetters tikken ritmisch tegen je raam. Ik denk dat jij lieve Winter ons iets speciaal wil meegeven en dat we dit niet allemaal even goed snappen. Je laat ons nadenken over onszelf, denk aan de gedachte met kerst maar ook aan al die goeie voornemens. Ben je tevreden met jezelf of loop je in jezelf tegen dingen op. Ik denk dat het goed verklaard waarom wij mensen soms zo depressief zijn in de winter. De winter is precies geschikt om over ons zelf na te denken en het belangrijkste is het te accepteren. Hou van jezelf zoals je wilt dat een ander van je houd want je moet eerst van jezelf houden voordat je van andere mensen kan gaan houden. Sorry Winter ik dwaal af van je schoonheid. Je hebt net zoals elk seizoen een pluspunt en een minpunt. Je bent zeker mooi op je eigen krachten. Ik hou van je ook al heb je nadelen en waai ik soms van me fiets af.

Ik hou van je lieve Winter, je bent speciaal op je eigen manier. Misschien een idee om dit jaar niet zo koud te zijn, het is maar een tip! Ik heb genoeg over deze periode van het jaar geschreven.

Dikke en warme knuffel,

Thirza (en je Unicorn knuffel uit Dispicable Me want we mogen in dit seizoen lekker veel films kijken!)

Bron foto 1

Geef een reactie

